Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEidheim, Ole Christian
dc.contributor.authorRafoss, Tønnes
dc.date.accessioned2021-09-15T16:37:25Z
dc.date.available2021-09-15T16:37:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:83517317:23074588
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2777989
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSkygger kan ha en dramatisk innvirkning på det visuelle utseendet til et spill, og kan implementeres relativt enkelt i en eksisterende GPU-basert rendering pipeline. Fordi skygger kun fjerner lys fra en scene vil hovedutseendet bli beholdt, som betyr at skygger egner seg utmerket til å visuelt forbedre spill med en særegen stil. Denne oppgaven gjennomgår diverse teknikker benyttet innen moderne skygge-rendering, og beskriver merkverdige implementasjonsbetraktninger og problemer som oppstår ved implementering av disse teknikkene i en tredjeparts-klient for det nostalgiske spillet, Old School RuneScape.
dc.description.abstractShadows can have a dramatic impact on the visual aesthetics of a game, and can be implemented with relative ease in existing GPU-based rendering pipelines. Because shadows only remove light from the scene, core aesthetics are kept intact, making shadows a perfect fit for visually improving stylized games. This paper catches up with various techniques used in modern shadow rendering, and describes notable implementation considerations and issues that arise when implementing these techniques in a third-party client for the nostalgic game, Old School RuneScape.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleImplementing Modern Shadow Mapping Techniques in an Older Video Game
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel