Assessment and Implementation of a Modern RMM System
Description
Full text not available
Abstract
Prosjektoppgaven utforsker og dokumenterer gjennomføringen av et «remote monitoring and management» system. I etterkant av innføring av nye produktfunksjoner ble disse analysert av prosjektansvarlig for å redegjøre den beste måten å effektivt utnytte disse funksjonene.
Gjennomføringen var utført med utgangspunktet i retningslinjene for beste praksis som beskrevet i produktdokumentasjonen. I etterkant av innføring av nye produktfunksjoner var disse analysert av prosjektansvarlig for å redegjøre den beste måten å utnytte disse funksjoner effektivt.
Resultatene var positive, gjennomføring av RMM systemet var vellykket. Det var en dokumentert økning av kundetilfredshet, færre arbeidstimer brukt på arbeidsoppgaver og en vesentlig forbedring av systemsikkerheten. Prosjektansvarlig opplevd noe problemer med forankringsprosessen dessverre, som kunne ha vært bedre.
Prosjektansvarlig har konkludert med at produktet var egnet til å utføre sitt formål, og tilfredstilte organisasjonensbehov. Forankringsproblemene kunne knyttes opp til COVID-19. Prosjektansvarlig la også vekt på verdien tilført organisasjonen i forhold til kostnadene forbundet med gjennomføringen. For å vedlikeholde suksessen med produktet kreves det at gode rutiner bevares, samt at det kontinuerlig evalueres for forbedringspotensiale. This paper explores and documents the implementation of a remote monitoring and management system whilst carrying out assessments underway to examine the effects and such a product has on the organisation where it is being implemented.
The implementation was carried out in line with best practices outlined in official product RMM documentation. After features were successfully implemented these were assessed by the project lead in order to recommend the most effective way to use them.
Results were positive, with the implementation being a success. Customer satisfaction increased, labour hours reduced and overall system security was increased. There were some issues with client anchoring processes, these could have been better.
The project lead concluded that the RMM platform was fit for purpose and fulfilled the needs of the organisation. Client anchoring issues correlated with the current COVID-19 crisis. The project lead also emphasised the cost of the product compared to organisational value gains. Continued success of the product is contingent on the maintenance good routines both internally and externally as well as adherence to continuous improvement processes.