Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorToussaint, Pieter Jelle
dc.contributor.authorFeiring, William Høivik
dc.date.accessioned2021-09-15T16:17:36Z
dc.date.available2021-09-15T16:17:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifierno.ntnu:inspera:57320302:25636942
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2777881
dc.description.abstractStudenter er utsatt for stress på en annen måte enn resten av befolkningen, og forskning har vist at et stort antall studenter opplever alvorlige nivåer av stress i løpet av utdanningen sin. På internett finnes det uendelige med artikler, bloggposter og videoer som forklarer hvordan man håndterer stress, men utfordringen er hvilke kilder man kan stole på når det meste er basert på anekdotisk bevis. Informasjons overflyt er en større utfordring enn noen gang tidligere, og er det siste en stresset person burde trenge å forholde seg til. Denne avhandlingen utforsker vitenskapen bak forskjellige stress-håndteringsverktøy og teknikker. Den kombinerer denne kunnskapen co-design workshop-er med studenter for å lage en prototype av en stress-håndterings informasjonsplattform. Prototypen blir så evaluert av studenter for å se på videre arbeid og verdien til plattformen. Målet med denne avhandlingen er å skape en informasjonsplattform som hjelper studenter å øke sin stressmestring på en enkel og effektiv måte.
dc.description.abstractStudents are prone to stress in a different way than the rest of the population, and research has shown that a vast number of students experience severe levels of stress during their education. On the internet, there is an endless supply of articles, blog posts, and videos explaining how to deal with stress, but the challenge is knowing what sources to trust when most of it is based on anecdotal evidence. Information overflow is a more significant challenge than ever before, and the last thing a stressed person should have to deal with. This thesis explores the science behind different stress-management tools and techniques. It combines this knowledge with co-design workshops with students to create a prototype for a stress management information platform. The prototype is then evaluated by students to examine further work and the value of the platform. This thesis aims to create an information platform that aids students in increasing their stress management easily and efficiently.
dc.language
dc.publisherNTNU
dc.titleDesigning and creating a stress management information platform
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel