Show simple item record

dc.contributor.advisorToussaint, Pieter Jelle
dc.contributor.authorAune, Ole Kristian
dc.date.accessioned2021-09-15T16:15:22Z
dc.date.available2021-09-15T16:15:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifierno.ntnu:inspera:57320302:15930851
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2777854
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne oppgaven undersøkes egenskapene til problembasert læring, situert læring og livslang læring. Sammen med egenskapene til læringsteknologi og nettbaserte læringsverktøy utarbeides en liste med egenskaper som kan beskrive et læringsverktøy for disse læringsmetodikkene. Gjennom en designprosess basert på co-design og design thinking, undersøkes det om egenskapene er beskrivende for et slik system. I designprosessen blir listen benyttet som et verktøy for å legge til ny funksjonalitet i en eksisterende læringsteknologiplattform. Egenskapene hadde direkte påvirkning på flere designvalg i løpet av prosessen, men det ble også oppdaget problemer i form av forvirring grunnet liknende og overlappende termer i listen. I videre arbeid bør man se på hvordan man kan håndtere denne tvetydigheten og presisere hvordan egenskapene forholder seg til systemet, metoden og brukeren. Et slikt rammeverk har mulighet til å utgjøre et kraftig hjelpemiddel for utvikling av nyttige læringsverktøy.
dc.description.abstractThis paper examines the characteristics of Problem-based Learning, Situational Learning, and Lifelong Learning. Along with the characteristics of Learning Technology and Web-based Learning Tools, a list of attributes that describe a learning tool for these learning methodologies is prepared. Through a design process based on Co-Design and Design Thinking, it is investigated whether the attributes are descriptive of such a system. In the design process, the list is used as a tool to add new functionality to an existing Learning Technology platform. The properties had a direct impact on several design choices during the process, but problems in the form of confusion were also detected due to similar and overlapping terms in the list. In further work, one should look at how to deal with this ambiguity and clarify how the properties relate to the system, method, and user. Such a framework has the potential to be a powerful tool for the development of useful learning tools.
dc.language
dc.publisherNTNU
dc.titleUser Interface Design: Web-based Learning Tools for facilitating Problem-based Situated Learning in a Lifelong Learning context
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record