Show simple item record

dc.contributor.advisorFlaten, Erland
dc.contributor.authorNyborg, Magnus
dc.contributor.authorTrøim, Knut
dc.date.accessioned2021-09-14T16:59:35Z
dc.date.available2021-09-14T16:59:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:77251273:81057505
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776849
dc.description.abstractDette er et avsluttende prosjekt på studie interaksjonsdesign (fagkode: BIXD) ved Institutt for Design på Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet (NTNU) på Gjøvik. Knut Trøim og Magnus Nyborg har på vegne av Den Norske Turistforening gjennomført et prosjekt som omhandler økt interaksjon mellom brukere på turtjenesten UT.no. Problemstillingen “hvordan legge til rette for informasjonsdeling mellom brukere via UT.no?” var prosjektets utgangspunkt. For å besvare denne er det brukt både kvalitativ og kvantitativ metode, da hovedsakelig designmetodikk for kreativ problemløsing. Det er utarbeidet et konsept medhørende en høyoppløselig prototype, som også er brukertestet iterativt gjennom prosessens løp. I vår empiri er det flere konkrete funn som indikerer at å la brukere bidra til løsningen vil tjene både oppdragsgiver og brukerne av tjenesten, men det krever en betydelig investering fra oppdragsgiver. Samtlige respondenter har sett nytten av andre brukeres bidrag, men det er en vekslende interesse i å dele enkelte eller flere av fasettene som vi har presentert.
dc.description.abstractThis is a final project on the course interaction design (course code: BIXD) at Institute of Design at the Norwegian University of Science and Technology located at Gjøvik. Knut Trøim and Magnus Nyborg have, on behalf of The Norwegian Trekking Association (DNT), completed a project revolving an increase of user interaction in their trekking service UT.no. The topic at hand was “how to facilitate sharing of information across users on UT.no”. In response to this both qualitative and quantitative research methods, mainly design methods to approach problems creatively, have been utilized. This has resulted in a refined concept along with a high fidelity prototype, which also has been tested on multiple users iteratively. The empirical evidence presented suggests that both users and the service provider would benefit from letting users participate in enriching the platforms content, while requiring a considerate effort from the service provider. All users who have participated in this project see value in other users ratings and opinions, but there is a fluctuating interest in sharing one or more of the facettes suggested in this concept.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleBrukerinvolvering på turtjenesten UT.no
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record