Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHansen, Sebastian Brage
dc.contributor.authorStadsøy, Adrian Sæther
dc.date.accessioned2021-09-14T16:56:42Z
dc.date.available2021-09-14T16:56:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:77251273:81057508
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776840
dc.description.abstractTittel: Varsling ved strømbrudd Dato: 14.05.2021 Student: Adrian Sæther Stadsøy Veileder: Sebastian Brage Hansen Oppdragsgiver: Kantega Kunde: Tensio Stikkord: Designtenking, Double diamond, prototype Antall sider: 35 + 44 Antall vedlegg: 7 Dette er en avsluttende bacheloroppgave i Interaksjonsdesign ved Institutt for Design ved NTNU i Gjøvik. Prosjektet har strømnettselskapet Tensio som kunde og IT-selskapet Kantega som oppdragsgiver. Prosjektet tar utgangspunkt i utfordringene mot et sterkere kundefokus og mer kommunikasjon i kundereisens driftsfase for strømnettselskapet Tensio. Utfordringer er bekreftet i en omfattende kundeundersøkelse gjennomført med datainnsamling høsten 2020 og rapport, analyse og funn vinteren 2021. Hvor ett av hovedfunnene var; «Informasjon fra Tensio er vanskelig å finne og vanskelig å forstå, i tillegg til at det informeres for lite». Denne bacheloroppgaven er en direkte videreføring av den store kundeundersøkelsen og en del av forbedringsarbeidet i Tensio mot et sterkere kundefokus. Rapporten beskriver løpet fram til prosjektets spissede problemstilling «Hvor stor er interessen for mer informasjon ved strømstans» og videre hvordan dette ble kvalitetssikret i en egen kundeundersøkelse. Funn og konklusjoner fra brukerundersøkelsen ble bearbeidet ved hjelp av designmetoder. Etterfulgt av utvikling og testing av prototype som et kommunikasjonskonsept for varsling ved strømbrudd som skal holde brukere oppdatert før, under og etter hendelsen.
dc.description.abstractTitle: Notification in the event of a power failure Date: 14.05.2021 Participant: Adrian Sæther Stadsøy Supervisor: Sebastian Brage Hansen Employer: Kantega Customer: Tensio Keywords: Design, Thinking, Double diamond, Prototype Number of pages: 35 + 44 Number of attachments: 7 This is a final bachelor project in interaction design at the Departement of Design at Norwegian University of Science and Technology in Gjøvik. The project has the power grid company Tensio as customer and the IT company Kantega as client. The project is based on the challenges towards a stronger customer focus and more communication in the customer journey's operational phase for the power grid company Tensio. Challenges have been confirmed in a complete customer survey conducted with data collection in the autumn of 2020 and report, analysis and findings in the winter of 2021. One of the main findings was; "Information from Tensio is difficult to find and difficult to understand, in addition to being underinformed." This bachelor project is a direct continuation of the company's customer survey and part of the improvement work in Tensio towards a stronger customer focus. The report describes the race leading up to the project's pointed issue "How great is the interest in more information in the event of a power outage" and further how this was quality assured in a separate customer survey. Findings and conclusions from the user survey were processed using design methods. Followed by the development and testing of the prototype as a communication concept for notification in the event of a power failure that will keep users updated before, during and after the incident.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleVarsling ved strømbrudd
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel