Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHongisto, Ilona
dc.contributor.authorLøkkevig, Marion Christine
dc.date.accessioned2021-09-14T16:14:23Z
dc.date.available2021-09-14T16:14:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76749986:35242220
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776667
dc.description.abstractMellom 1993 og 2021 har det blitt laget rundt 40 filmer basert på videospill. I 2018 var det Sonic sin tur til å få en live action film, men internett og publikum likte ikke det de fikk presentert på forhånd. Hva gjorde Sonic for å gå fra potensiell flop til en hit, og hvordan hadde publikum en påvirkning på filmindustrien?
dc.description.abstractI between 1993 and 2021 there have been made around 40 movies based of games. In 2018 was it was Sonic’s turn to get a live action film, but the internet and the audience did not like the previews they saw. What did Sonic do to go from potential flop to hit, and how did the audience have an impact on the film industry?
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleThe audience’s impact on the film industry: A deep dive into Sonic the Hedgehog (2020) and how they handled backlash from the internet.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel