• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Half-Life seriens estetiske utvikling - En tekstanalyse av Half-Life 2 og Half-Life: Alyx

Andersen Lillegaard, Peer
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/2776635
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [894]
Description
Full text not available
Abstract
Denne oppgaven undersøker om, og i så fall hvordan Half-Life seriens estetikk har utviklet seg i overgangen fra et tradisjonelt FPS spill laget for pc og konsoll, til et spill laget eksklusivt for VR mediet. Bakgrunnen for prosjektet kommer av egne medieerfaringer med spillserien og en interesse for hvordan virtuell virkelighet påvirker spillets estetikk. Dette kombinert med en generell mangel på forskning rundt dette temaet. Oppgaven tar hovedsakelig for seg spillene Half-Life 2 og Half-Life: Alyx i tekstanalyse av spillenes estetiske strategier. Analysen er strukturert etter Jan-Noël Thon sin modell, Mixed Methods Approach, men tatt ut av indiespill konteksten og tilpasset oppgavens tematikk. I analysen finner vi at Half-Life: Alyx kan sies å være primitiv eller enkel i sine estetiske strategier, sammenlignet med samtidige FPS spill. Dette faktumet styrker spillet fremfor å svekke det, hvor de kjente estetiske strategiene gjør det lettere for spilleren å tilpasse seg det nye mediet.
 
This text is going to see if, and how the Half-Life series aesthetics has been influenced in the jump from traditional pc game to a game made exclusively for Virtual Reality. The background for this project comes from personal media experiences with the series and a general interest for Virtual Reality, combined with a general lack of research on the topic. The method I use in this text is a textual analysis of Half-Life 2 and Half-Life: Alyx, to see the aesthetic strategies both games use and compare them. Jan-Noël Thons abstract, Mixed Methods Approach is used to structure the analysis. While this abstract is specifically made for analysis of indie games, it can be applied to general games analysis. The findings of this text is that Half-Life: Alyx’s aesthetics can be viewed as primitive or old compared to contemporary games in the FPS genre, but this stands to strengthen its VR form, as it lets the user become accustomed to the new medium in a safe environment.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit