Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKlomsten, Anne Torhild
dc.contributor.authorUthus, Marit
dc.date.accessioned2021-09-14T08:11:26Z
dc.date.available2021-09-14T08:11:26Z
dc.date.created2020-09-17T11:21:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationNordisk tidsskrift for utdanning og praksis. 2020, 14 (2), 122-139.en_US
dc.identifier.issn2535-7697
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776373
dc.description.abstractDenne artikkelen belyser skoleelevers erfaringer med å lære om psykisk helse i en skolekontekst. Studien bygger på kvalitative intervju med 16 elever på 9. trinn i ungdomsskolen. Funnene viser at elever som har hatt undervisning i psykisk helse gir uttrykk for at de forstår seg selv og andre bedre. Videre forteller de om en utvidet forståelse for det som skjer på et mellommenneskelig plan, og for at de selv spiller en viktig rolle i samspill med andre mennesker. Dette er funn som viser at elever i skolen kan ha utbytte av å lære om psykisk helse som et av flere tema under den tverrfaglige paraplyen folkehelse og livsmestring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleEn sakte forvandling. En kvalitativ studie av elevers erfaringer med å lære om psykisk helse i skolenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber122-139en_US
dc.source.volume14en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for utdanning og praksisen_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.23865/up.v14.2210
dc.identifier.cristin1830763
dc.description.localcodeOpphavsrett (c) 2020 Anne Torhild Klomsten, Marit Uthus. Open Access CC-BY-NCen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal