Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKvalsund, Ragnvaldnb_NO
dc.contributor.authorHoltan, Cecilie Aronsennb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:45:35Z
dc.date.available2014-12-19T14:45:35Z
dc.date.created2014-09-02nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier742747nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/271863
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er basert på en fenomenologisk tilnærming, en kvalitativ metodikk med intervjuer av 5 deltagere i en ledergruppe. Oppgavens formål har vært å kunne belyse hvorvidt egendefinerte samspillsregler har effekt på en ledergruppes resultater og samarbeidsklima. Mine informanter forteller om en sterk gruppeutvikling. De har gått fra å være en fragmentert, konkurransedrevet, rivaliserende ledergruppe til dagens situasjon hvor de i all hovedsak definerer seg som et samkjørt team som setter klare mål for deres arbeid og som vektlegger det relasjonelle aspektet i deres teamsamarbeid. En gjennomgang av eksisterende litteratur viser at team/grupper som vektlegger det relasjonelle aspektet av en gruppedynamikk oppnår langt bedre resultater, har mindre konflikttemaer og har økt trivsel blant gruppemedlemmene. Imidlertid er dette temaer som gjennomgående må settes mer på dagsorden, og som både gruppeleder og medlemmene har et felles ansvar for å bringe opp på agendaen.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskapnb_NO
dc.titleEffekt av samspillsregler i en ledergruppe: En fenomenologisk tilnærming for forståelsen av samspillsregler i en ledergruppenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber46nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel