Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMoen, Torillnb_NO
dc.contributor.authorNilsson, Linn Christinnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:39:05Z
dc.date.available2014-12-19T14:39:05Z
dc.date.created2012-10-16nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier560860nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269651
dc.description.abstractI denne studien har jeg undersøkt tre læreres opplevelse av å delta i arbeidsgrupper som er opprettet i forbindelse med «Samhandlingsprosjektet», som igjen er initiert av prosjektet «Faglig løft for PPT». Studiens problemstilling er følgende: Hvordan opplever lærerne å delta i arbeidsgruppene? For å finne svar på dette har jeg benyttet kvalitativ metode der det kvalitative forskningsintervjuet har vært datainnsamlingsstrategi. Jeg har intervjuet tre lærere som har deltatt i arbeidsgrupper ved tre ulike skoler. Teorier og litteratur om samarbeid, samordning, kunnskapsutvikling og refleksjon har vært utgangspunkt for forberedelse til studien, utarbeiding av intervjuguide og tolkning av funnene. Studien viser at lærerne opplever at det i arbeidsgruppene har blitt lagt til rette for å dele erfaringer og kunnskaper med kollegaer og PPT. Dette har bidratt til at nye perspektiver har blitt løftet fram og reflektert over. Kunnskapsdeling og refleksjon har ført til at lærerne har handlet på nye, hensiktmessige måter i praksis. Studien viser videre at lærerne opplever at det har vært nyttig å sette av tid til å løse utfordringer med kollegaer og PPT, men at en felles situasjonsforståelse er viktig for å oppnå et vellykket samarbeid.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.title"Det er kanskje bare det at du får en tankevekker": En kvalitativ intervjustudie av tre læreres opplevelse av å delta i et samhandlingsprosjekt med PPTnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel