dc.contributor.author | Myhr, Rannveig Oliv | |
dc.date.accessioned | 2020-10-23T10:54:55Z | |
dc.date.available | 2020-10-23T10:54:55Z | |
dc.date.created | 2020-08-28T17:49:43Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Prismet. 2020, 71 (2), 125-138. | en_US |
dc.identifier.issn | 0032-8847 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2684743 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen drøfter jeg hvordan det kan være utfordrende for elever å skulle gi et språklig uttrykk for en religiøs tro i de sivile offentlige samtaler i skolen og hvordan det i sammenheng med det kan tolkes som en demokratisk handling å trekke seg ut av samtaler i skolen. Jeg benytter meg i artikkelen av eksempel på troserfaringer hentet fra skjønnlitteratur og essays for å billedliggjøre noen av de utfordringer elever med en religiøs tro kan stå overfor i skolens offentlige samtaler hvis religiøse troserfaringer skal språkliggjøres. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | IKO - Kirkelig pedagogisk senter | en_US |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.title | Om å tre inn som en feil i samtalen - En drøfting av de demokratiske muligheter i å unndra seg skolens inkludering | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 125-138 | en_US |
dc.source.volume | 71 | en_US |
dc.source.journal | Prismet | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5617/pri.8002 | |
dc.identifier.cristin | 1825858 | |
dc.description.localcode | Lisensiert gjennom Creative Commons Lisens BY-NC-4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |