Show simple item record

dc.contributor.authorMyhr, Rannveig Oliv
dc.date.accessioned2020-10-23T10:54:55Z
dc.date.available2020-10-23T10:54:55Z
dc.date.created2020-08-28T17:49:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPrismet. 2020, 71 (2), 125-138.en_US
dc.identifier.issn0032-8847
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684743
dc.description.abstractI denne artikkelen drøfter jeg hvordan det kan være utfordrende for elever å skulle gi et språklig uttrykk for en religiøs tro i de sivile offentlige samtaler i skolen og hvordan det i sammenheng med det kan tolkes som en demokratisk handling å trekke seg ut av samtaler i skolen. Jeg benytter meg i artikkelen av eksempel på troserfaringer hentet fra skjønnlitteratur og essays for å billedliggjøre noen av de utfordringer elever med en religiøs tro kan stå overfor i skolens offentlige samtaler hvis religiøse troserfaringer skal språkliggjøres.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherIKO - Kirkelig pedagogisk senteren_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleOm å tre inn som en feil i samtalen - En drøfting av de demokratiske muligheter i å unndra seg skolens inkluderingen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber125-138en_US
dc.source.volume71en_US
dc.source.journalPrismeten_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.5617/pri.8002
dc.identifier.cristin1825858
dc.description.localcodeLisensiert gjennom Creative Commons Lisens BY-NC-4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal