Show simple item record

dc.contributor.advisorHanem, Guri Ellen
dc.contributor.authorKlein, Selma Johansen
dc.date.accessioned2020-08-16T16:03:37Z
dc.date.available2020-08-16T16:03:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2672329
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven undersøker hvordan sosiale medier kan brukes i kommunikasjon av kulturopplevelser, samt hvilke muligheter og utfordringer dette innebærer. Studien tar utgangspunkt i en casestudie av selskapet Munti Magic, og deres kommunikasjonsarbeid i forbindelse med installasjonen Muntiskogen på Kosmorama filmfestival. Studien belyser hvordan bruk av sosiale medier både kan engasjere publikum gjennom målrettet kommunikasjon fra aktør til mottaker og gjennom elektronisk word of mouth der publikum selv deler opplevelsene i sine kanaler. Videre undersøkes også kompleksiteten knyttet de sosiale medienes verdiparameter, og viktigheten av å ta målgruppe i betraktning. Gjennom en casestudie av kommunikasjonstiltakene gjennomført i forbindelse med Muntiskogen, bestående av deltakende observasjon og en spørreundersøkelse, er formålet å skape en bedre forståelse av hvordan sosiale medier kan brukes i kommunikasjon av kulturopplevelser.
dc.publisherNTNU
dc.titleKommunikasjon av kulturopplevelser
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record