Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRouhani, Majid
dc.contributor.authorGarmann, Ingelin
dc.date.accessioned2020-08-16T16:01:51Z
dc.date.available2020-08-16T16:01:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2672155
dc.description.abstractMy Cards er en mobilapplikasjon for kortholdere, utviklet for Android og iOS, av EVRY's Card Mobile team i Trondheim. Kundene av My Cards appen er kort-utstedende institusjoner i Norden og Storbritannia. Appen er native, og white label, som betyr at den eksisterer i en standard versjon som tilpasses hver nye kunde. Den mest tidkrevende delen av tilpassingsprosessen er tekst endringer. I dag blir mye av arbeidet forbundet med teksttilpasninger utført manuelt av designer, Android-utvikler og iOS-utvikler, og med 15 eksisterende kunder (og flere på vei) er tiden som brukes på tekster markant. Denne rapporten beskriver en mulig løsning for å forenkle teksttilpasningsprosessen for kunder, designere og utviklere av My Cards appen. Løsningen beskrevet i rapporten har fått navnet My Cards Text Portal, og er en full-stack applikasjon for teksttilpasning. Portalen kan gjøres tilgjengelig for kundene av appen, og i portalen får de tilgang til en oversikt over alle skjemene som er inkludert i deres versjon av My Cards appen. Hvert skjerm presenteres med et skjermbilde som viser standardtekst, og med mulighet for å endre denne teksten. Alle endringer som gjøres av kunden lagres i en database, og disse kan hentes som en tekst-konfigurasjonsfil gjennom et endepunkt fra portalen. På denne måten kan tekst-konfigurasjonsfilen som returneres fra My Cards Text Portal inkorporeres i byggeprosessen av My Cards applikasjonen, og eliminere det manuelle arbeidet.
dc.description.abstractMy Cards is a cardholder mobile application developed for Android and iOS by EVRY's Card Mobile team in Trondheim. The customers of the My Cards app are card issuing institutions in the Nordics and the UK. The app is native, and white label, which means it exists in a standard version that is re-branded and customized for every new customer. The most time-consuming part of the customization process, are text changes. Today, much of the work associated with text customization requires manual implementation from the designer, the Android developer and the iOS developer. With 15 established customers (and more to come), the time spent by the team on tasks related to text customization and maintenance is substantial. The following report describes one possible solution for how to simplify the process of text customization for customers, designers and developers of the My Cards app. The solution described in this report has been named the My Cards Text Portal, and is a full-stack web application for text customization. The portal can be made accessible by the customers of the cardholder app, and through the portal they will be presented with an overview of the screens included in their version of the My Cards app. Each screen is presented with a screenshot displaying the default wording of the app, and the possibility for the customer to alter this text in the portal. All changes made by the customer will be saved to a database, and can be retrieved as a text configuration file from the portal through an endpoint. In this way, the configuration file returned from the My Cards Text Portal can be incorporated into the build process of the My Cards applications, and eliminate the manual maintenance.en
dc.publisherNTNU
dc.titleMy Cards Text Portal - A web application for text customization of EVRY's My Cards application
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel