Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRouhani, Majid
dc.contributor.authorAndersson, William
dc.contributor.authorLarsson, Øivind Haugerøy
dc.contributor.authorMidttun, Jonathan
dc.contributor.authorØsttveit, Bjørnar
dc.date.accessioned2020-08-16T16:01:49Z
dc.date.available2020-08-16T16:01:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2672152
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven går ut på å utvikle et produkt for en oppdragsgiver, RealNett AS. Produktet, ved navn Loyalty/LoyaltyCard, bidrar til digitaliseringen av fordelsprogrammer, og gruppen har derfor valgt å undersøke følgende problemstilling: Kan digitalisering av fordelskort øke nytteverdien kortene gir for små og mellomstore bedrifter og forbrukere? Videre definerer gruppen nytteverdi som forbedring i tilgjengelighet, oversikt og logistikk. Vi vil gå gjennom hva digitalisering er, hvordan man kan lykkes med digitalisering og hvorfor Loyalty som produkt er noe som er verdt å digitalisere. Gruppen hadde et ønske om å jobbe smidig, og falt til slutt på Lean utvikling med Kanban som utviklingsmetode. Gruppen har gjennomgående valgt ukjente og relevante teknologier for utviklingsprosessen, slik at vi får nye erfaringer å ta med oss videre. Det var viktig for oppdragsgiver at Loyalty ikke skulle være en enkeltstående app, og vi bruker dermed eksisterende elektroniske lommebokløsninger i form av Google Pay og Apple Wallet. Senere i rapporten diskuterer teamet fordeler og ulemper ved digitalisering av fordelsprogrammer, med problemstillingen i tankene. Vi har endt opp med et produkt som vi synes løser digitalisering av fordelskort på en god måte, hvor utstedere har muligheten til å hente statistikk de tidligere ikke har hatt tilgang på ved et analogt fordelsprogram, og sluttbrukere får fordelskort som er lettere tilgjengelig enn fysiske.
dc.description.abstractThis bachelors assignment is concerned with developing a product for a project owner, RealNett AS. The product, named Loyalty/LoyaltyCard, contributes to the digitalization of loyalty programmes, and therefore the team has chosen to indulge in the following research question: Could the digitalization of loyalty cards increase the value of cards for small and medium sized businesses, and consumers? Value is further defined as an improvement to availability, access to information and logistics. We will explain what digitalization is, how to succeed with digitalization, and why there is value in digitalizing Loyalty as a product. The group wanted to use an agile working process, and Lean development with Kanban became the process of choice. The group has generally chosen unknown and relevant technologies for the development process, and have gained a lot of new experiences as a result. It was important for the product owner that the finished Loyalty product used existing electronic wallet options such as Google Pay and Apple Wallet, instead of being an isolated application. We will discuss the pros and cons of the digitalization of loyalty programmes, using the research question at hand, later in the report. In the end, we have developed a system which we believe produce digitalized loyalty cards in a convenient manner, where issuers have the opportunity to collect detailed statistics, and end users can enjoy a greater ease of access, compared to analog cards.en
dc.publisherNTNU
dc.titleLoyalty - Fordelskort i en digital verden
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel