dc.contributor.advisor | Breivik, Magnar | |
dc.contributor.author | Viken, Andreas Sørnes | |
dc.date.accessioned | 2020-08-06T08:39:16Z | |
dc.date.available | 2020-08-06T08:39:16Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2671034 | |
dc.description.abstract | Første del av oppgaven er en gjennomgang og diskusjon rundt et utvalg av eksisterende teorier om musikk og lyd i videospill. Etter dette følger en analyse av utvalgte deler av videospillet Wolfenstein: The New Order. Dette er et historiedrevet videospill, og de teorier som ble gjennomgått i første del av oppgaven blir brukt for å finne musikk og lyders rolle og funksjon i spillopplevelsen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NTNU | en_US |
dc.subject | Videospill, musikk i videospill, lyd i videospill, | en_US |
dc.title | Musikk og lyd i Wolfenstein: The New Order - En analytisk tilnærming til et historiedrevet videospill | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110 | en_US |