Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHøier, Svein
dc.contributor.authorBye, Espen
dc.date.accessioned2020-07-16T16:01:37Z
dc.date.available2020-07-16T16:01:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2669342
dc.description.abstractI denne oppgaven stiller jeg det følgende spørsmål: Hva gjør at en frame blir ikonisk? Gjennom denne oppgaven, tar jeg for meg bruksområdene til stillbilder fra film vår kultur, utforsker hva som menes med ikonisk, og ser på og analyserer tre legendariske ikoniske frames fra disse tre svært ulike filmene: The Shawshank Redemption (Darabont, 1995), E.T. the Extra-Terrestrial (Spielberg, 1982), og The Shining (Kubrick, 1980). I en komparativ analyse, sammenligner jeg de tre utvalgte bildene fra filmene for å finne ut om det er en klar sammenheng for deres ikoniske status, og ser videre på om det er paralleller med historiske bilder. Antall ord: 7959
dc.description.abstractIn this thesis, I ask the following question: What makes a frame iconic? Throughout this thesis, I explore topics such as the use of stills from films in our culture, find out what it means to be iconic, and also analyses three legendary frames from these three unique films: The Shawshank Redemption (Darabont, 1995), E.T. the Extra-Terrestrial (Spielberg, 1982), and The Shining (Kubrick, 1980). In a comparative analysis, I compare three chosen frames from these films to find out if there is a clear connection regarding their iconic status, and then look to historical photographs to see any similar parallels. Word count: 7959
dc.publisherNTNU
dc.titleBildene som sitter igjen - En analyse av ikoniske frames
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel