• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Engasjement og faglig tilfredshet i klasserommet

Etnan, Randi; Løhre, Audhild
Peer reviewed, Journal article
Published version
View/Open
Etnan (Locked)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2660001
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [1405]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [19849]
Original version
Norsk pedagogisk tidsskrift. 2019, 103 (1), 16-28.   10.18261/issn.1504-2987-2019-01-03
Abstract
Skolefaglige prestasjoner blant elever i grunnskolen får gjerne stor oppmerksomhet i politikk og forskning. Denne studien har tatt utgangspunkt i elevenes subjektive faglige tilfredshet. Artikkelen belyser helsefremmende faktorer for elever i 1.–10.klasse med utgangspunkt i kategoriene faglige problemer, faglige ressurser og sosiale ressurser. Resultatene fra denne studien bringer ny kunnskap om faglig engasjement som en sentral helsefremmende faktor i skolen. Studien viser at det er en sterk sammenheng mellom opplevelsen av matematikkfaget og generell skolefaglig tilfredshet.
Publisher
Universitetsforlaget
Journal
Norsk pedagogisk tidsskrift

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit