Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrøm, Bjarne
dc.contributor.advisorValenta, Robin
dc.contributor.authorWist, Christian Jacob Remen Horneman
dc.contributor.authorBakken, Sigurd Pedersen
dc.contributor.authorReitan, Georg Kristoffer
dc.date.accessioned2020-06-27T16:01:58Z
dc.date.available2020-06-27T16:01:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2659764
dc.description.abstractFormålet med denne analysen er å undersøke forskjellen i leseferdigheter mellom elever født i Norge og elever ikke født i Norge. Analysen tar for seg hvordan ulike faktorer påvirker leseferdighetene til disse elevene forskjellig, og baseres på et datasett fra 2001. Problemstillingene vil bli undersøkt ved å gjennomføre en empirisk analyse, som hovedsakelig baserer seg på OLS-regresjon. Resultatene viser at det eksisterer en signifikant strukturell forskjell i hvordan de forskjellige faktorene påvirker leseferdighetene til de to elevgruppene av interesse.
dc.description.abstractThe purpose of this analysis is to look into the differences in reading skills between students born in Norway and students not born in Norway. The analysis examines how different factors affect the reading skills of these students differently, and is based on a dataset from 2001. The main questions we raised will be investigated by conducting an empirical analysis, which is mainly based on OLS regression. The results show that there is a significant structural difference in how the different factors affect the reading skills of the two student groups of interest.
dc.publisherNTNU
dc.titleEn empirisk analyse av prestasjonsforskjeller mellom elever født i Norge og elever ikke født i Norge
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel