• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for samfunnsøkonomi
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for samfunnsøkonomi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Har lærererfaring betydning for elevers leseresultat?

Sandtrø, Karl Petter
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:57630883:58480899.pdf (561.9Kb)
no.ntnu:inspera:57630883:58480899.zip.zip (959bytes)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2659749
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for samfunnsøkonomi [676]
Abstract
Skoleproduktfunksjonen representerer et stort omfang av økonomers bidrag til å strukturere utdanningspolitikken på en best mulig måte. En av de mest sentrale faktorene for denne funksjonen er lærerkarakteristika. I denne oppgaven har jeg komplementert tidligere forskning på lærerkarakteristika ved å benytte skoleproduktfunksjonen til å studere effekten av lærererfaring for leseresultater for Norske og Svenske elever som gjennomførte PIRLS undersøkelsen i 2001. Jeg har benyttet OLS til å estimere en passende grunnmodell og kontrollert robustheten for flere sett med variabler motivert fra litteraturen om skoleproduktfunksjonen. For å kartlegge en bredere forståelse for lærererfaring svarer også oppgaven på spørsmål vedrørende om effekten av lærererfaring er avtagende, og om effekten av lærererfaring er forskjellig for Norge og Sverige.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit