Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndersen, Øivind Trolie, Joachim
dc.contributor.authorSøvik, Niklas
dc.date.accessioned2020-06-04T16:05:45Z
dc.date.available2020-06-04T16:05:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2656821
dc.description.abstractWilson ASA har en flåte som med stor frekvens seiler langs den Norske kyst. Med bakgrunn i dette skal oppgaven se på hvor lønnsomt det kan være for rederiet å anskaffe farledsbevis for flåten. Ved å ta utgangspunkt i hvilken type farledsbevis de bør anskaffe, om det bør brukes sensorlos eller egen assessor og hvilken del av flåten skal anskaffe farledsbevis, skal oppgaven prøve å komme med en konklusjon som kan brukes til videre veiledning. Gjennom oppgaven kommer det fram at potensialet for besparelse ved anskaffelse av farledsbevis er stort. Hvor stort det er avhenger av flere faktorer som kan være vanskelig å kartlegge og forutse. For å maksimere besparelsen ved bruken av farledsbevis er det nødvendig med mye planlegging og undersøkelse. Dette kan ta tid. Rederiet bør derfor i første omgang fokusere på anskaffe farledsbevis så raskt som mulig for deretter introdusere den optimaliserte tilnærmingen.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEr det lønnsomt med farledsbevis når man trafikkerer Norskekysten?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel