«How does gaming affect oral and written L2 English proficiency in young English learners?”
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2656784Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Spilling av videospill, eller gaming, har gått fra å være en uregelmessig fritidsaktivitet til å bli den dominerende fritidsaktiviteten for ungdommer. Denne teksten vil undersøke hvordan fritidsengelsk i spill påvirker spillerens skoleengelsk. Det blir slått fast at de fleste videospill har et engelsk lydbilde og brukergrensesnitt, og studiene i denne teksten er hovedsakelig skandinaviske. Skriftlig ferdighet måles ofte gjennom ordforråd og hyppigheten av avanserte ord, mens muntlig ferdighet måles i sanntid og flyt, ordforråd, prosodi og artikulasjon. Koblingen mellom bedre karakterer i L2-engelsk og spill er etablert med hyppige spillere, og det er en tendens til at de har bedre ordforråd og. Det er også funnet en tendens til at noen hyppige spillere har lavere karakterer i norsk og matematikk, fordi mye av fritiden på spill. Hyppige spillere er ofte tungt investert i spillmiljøet og interessen ser ut til å ha positiv effekt på interessen for engelsk. Playing videogames, or gaming, has gone from being an irregular leisure activity to becoming the dominant leisure activity for youths. This text will examine the relationship between the extramural English in gaming and L2 English proficiency and acquisition. It is established that most video games have English audio and interface, and the studies in this text are mainly Scandinavian. Written proficiency is often measured through vocabulary and the frequency of advanced words while oral proficiency is measured real-time and fluency, vocabulary, prosody and articulation. The link between better grades in L2 English and gaming is established with frequent gamers. There is also found a tendency that frequent gamers have lower grades in L1 Norwegian and mathematics, because a lot of time is spent on gaming. Frequent gamers are heavily invested in gaming and interest seems to have an integral role in L2 English acquisition they acquire from gaming.