• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Referenter: En sammenligning av hvordan en tegnspråktolk og en TSS-tolk etablerer og henviser til referenter i en tolkesituasjon.

Klaussen, Camilla; Moss Hansen, Sofie
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:47827016:22308087.pdf (7.045Mb)
no.ntnu:inspera:47827016:22308087.zip.zip (25.46Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2656780
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for språk og litteratur [2329]
Abstract
Hensikten med denne studien var å få økt innsikt i hvordan tegnspråk -og TSS-tolker etablerte og henviste til referenter i en tolkesituasjon. Studien har forsøkt å belyse problemstillingen: "På hvilken måte etablerer og henviser TSS- og tegnspråktolken til referenter under tolkesituasjonen?". Vi har tatt utgangspunkt i en video av en forelesning som simultant ble tolket til tegnspråk og TSS. Vi har studert hvordan tolkene etablerer og henviser til femten inanimate referenter. I forbindelse med våre funn fant vi både likheter og forskjeller i hvordan tolkene utførte refereringene. I tillegg fant vi store forskjeller i forbindelse med antall refereringer.
 
In this thesis we wanted to compare two interpreting-methods; sign language interpreting and literal interpreting. The aim was to learn more about how two interpreters, using the different methods, referred to different referents during an interpreter assignment. Our thesis is based on video material from a lecture being interpreted to sign language and contact signing simultaneously. During our analysis we found similarities and differences between the two interpreters and how they established 15 inanimate referents within the signing space and referred back to the referents.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit