Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrüters, Anna Ruth
dc.date.accessioned2020-03-23T11:03:46Z
dc.date.available2020-03-23T11:03:46Z
dc.date.created2020-03-18T14:59:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationActa Didactica Norden. 2020, .en_US
dc.identifier.issn2535-8219
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2648063
dc.description.abstractArtikkelen presenterer funn fra en kasusstudie som ser på hvordan lærerne på en finsk barneskole praktisk realiserte den nye IKT-strategien i den finske læreplanen fra 2014. De sentralt gitte målene for strategien er felles for hele landet, men lokale handlingsplaner kan variere mellom kommunene. Utført i et finsktalende klasserom i Helsinki i løpet av et 3-måneders forskningsopphold høsten 2017, viser studien at den sentralt gitte IKT-strategien ble iverksatt i et pedagogisk og teknologisk miljø som var mangelfullt forberedt på de sentralt gitte kravene. Studien indikerer videre at læringen i den gitte situasjonen til syvende og sist ikke skjedde gjennom tilgangen på datamaskiner, men at den snarere var en funksjon av lærerens erfaring, ferdigheter og evne til å velge en didaktikk som er uavhengig av mulige begrensninger satt av teknologienen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherActa Didactica Nordenen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleDen digitale hverdagen i et finsk klasserom etter læreplanreformen 2014en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber18en_US
dc.source.journalActa Didactica Nordenen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5617/adno.7839
dc.identifier.cristin1802263
dc.description.localcodeOpphavsrett 2020 Acta Didactica Norden. Creative Commons Lisens BY-NC-ND-4.0en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal