Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHowland, John
dc.contributor.authorFinsaas, Knut
dc.date.accessioned2020-02-12T15:00:57Z
dc.date.available2020-02-12T15:00:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2641407
dc.description.abstractKan bandundervisning i kulturskole oppleves som et autentisk band? I så fall, hvordan? Denne masteroppgaven undersøker hvordan uformell læring kan tilrettelegge for at elever opplever bandundervisning i kulturskole som autentisk. Som et kvalitativt forskningsprosjekt, søker denne oppgaven å finne svar på dette gjennom observasjon og intervju av ansatte og elever ved en kulturskole. Dette danner et empirisk grunnlag som blir tematisk analysert og drøftet i lys av sosiokulturelle læringsteorier og teorier innen uformell læring. Analysens hovedtrekk viser at rammefaktorene legger opp til en uformell læringssituasjon, der musikkutstyr og lokalet selv spiller en rolle for at bandundervisningen oppleves autentisk for elevene. Inspirert av egne banderfaringer, dannes sosiale relasjoner gjennom bevisstgjøring av at et band er mer enn en samspillgruppe. Ved å ha en dynamisk tilnærming til sin egen rolle, tilrettelegger læreren for en uformell læringskontekst der elevene og musikken er i fokus.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleÅ holde det ekte - Autentisitet i bandundervisning
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel