Browsing Videreutdanning: Master- og bacheloroppgaver by Author "Gilstad, Heidi"
Now showing items 1-5 of 5
-
En kvalitativ studie av foreldres erfaringer med logopedisk veiledning når førskolebarn stammer. Hvilke aspekter ved den logopediske veiledningen kan bidra til å styrke og myndiggjøre foreldre?
Eikeland, Heidi Staff-Iversen (Master thesis, 2019)Denne oppgaven er en kvalitativ dybdestudie der målet er å få kunnskap om hvilke erfaringer foreldre til barn som stammer har med å delta i logopedisk veiledning. Studien bruker Symbolsk interaksjonisme som teoretisk ... -
Palin Parent-Child Interaction therapy for barnehagebarn som stammer En kvalitativ studie av norske logopeders erfaringer
Gaugstad, Mette (Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvalitativ dybdestudie, hvor jeg har undersøkt problemstillingen: «Hvilke erfaringer har logopeder i Norge gjort ved bruk av Palin Parent- Child Interaction therapy, som et behandlingsprogram for ... -
Stamming i barnehagen "Et tema det burde vært mer opplyst om"
Holte, Mette (Master thesis, 2023)«Fint at det blir belyst. Sjelden at det er fokus på temaet. Mulig det er lite av det…» Utsagnet er hentet fra en informant i studien, som omhandler barnehagelæreres praksis i møte med stamming. Formål med studien er å ... -
"Stopp opp og lytt - til stemmen og til kroppen" En kvalitativ studie om stemmehelse hos profesjonelle stemmeutøvere i estetiske fag
Løfaldli, Marit (Master thesis, 2021)Stemmen er en av de mest naturlige og grunnleggende funksjonene knyttet til kommunikasjon. Den profesjonelle stemmen utsettes imidlertid for unaturlige og store krav og de naturlige funksjonene utfordres (Martin, 2000). ... -
Tre logopeders refleksjoner om forebygging av dysleksi i barnehagen og på 1.trinn i grunnskolen En tematisk analyse av intervju
Seim, Grethe (Master thesis, 2023)Sammendrag Bakgrunn: Dysleksi er en vanske som gir utfordringer med nøyaktig og flytende lesing og staving (Klinkenberg et al., 2021, s. 26). Denne vansken kan gjøre skolegang og videre utdanning utfordrende og sekundærvansker, ...