dc.contributor.author | Veine, Sven | |
dc.contributor.author | Anderson, Martha Kalvig | |
dc.contributor.author | Skancke, Lars | |
dc.contributor.author | Wallin, Patric | |
dc.date.accessioned | 2019-12-18T08:07:51Z | |
dc.date.available | 2019-12-18T08:07:51Z | |
dc.date.created | 2019-12-17T12:50:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Læring om læring. 2019, 3 (1), . | nb_NO |
dc.identifier.issn | 2535-4108 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2633796 | |
dc.description.abstract | I tilknytning til det studentaktive og tverrfaglige prosjektemnet Eksperter i team (EiT), får omkring 180 læringsassistenter opplæring i fasilitering hvert år. Gjennom læringsassistentenes fasilitering blir studentene bevisste og aktive blant annet i forhold til utviklingen av sitt tverrfaglige samarbeid. Denne artikkelen presenterer fasiliteringskompetansen læringsassistentene får og stiller spørsmålet om denne kan anvendes i andre emner. Når studenter i andre emner ønsker støtte for å finne løsningene selv, har behov for et trygt læringsklima og savner konkrete tilbakemeldinger, ser vi at fasiliteringsferdigheten kan være en ressurs også for disse. Likeledes når undervisere, emne- og programansvarlige for andre emner trenger innsikt i studentenes læringsprosesser for å kvalitetssikre og utvikle sitt emne, vil fasiliteringkompetansen læringsassistentene får i EiT kunne være en støtte. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Fasilitering for studentaktiv læring | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 10 | nb_NO |
dc.source.volume | 3 | nb_NO |
dc.source.journal | Læring om læring | nb_NO |
dc.source.issue | 1 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1761872 | |
dc.description.localcode | Copyright (c) 2019 Sven Veine, Martha Kalvig Anderson, Lars Bjørnar Skancke, Patric Wallin Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,60,25,0 | |
cristin.unitcode | 194,67,70,0 | |
cristin.unitname | Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk og livslang læring | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |