dc.contributor.advisor | Anne Gjelsvik | |
dc.contributor.author | Jakob Andreassen | |
dc.date.accessioned | 2019-11-06T15:03:08Z | |
dc.date.available | 2019-11-06T15:03:08Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2627018 | |
dc.description.abstract | TV er et medium i konstant endring. Dette har vært spesielt sant i de siste ti åra, fra streamingens spede begynnelse, til nedgangen i lineære seertall, til kortere sesonger, til serier som kommer tilbake på lufta etter 20 år etter forrige sesong tok slutt – de etablerte reglene for mediet har mistet sin betydning. Oppgaven prøver å forstå det nye TV landskapet ut i fra TV mediets teori historie og produksjonskulturen skapt av de nye reglene. Den tar et skeivt blikk på hva som skjer med LHBT nisjeserier i møte med disse endringene. Jeg har utforsket dette sett ut i fra den amerikanske TV industrien anno 2019. | |
dc.description.abstract | Television is a medium in constant change. For the past ten years this has been increasingly true, from the rise of streaming, to the decline in traditional ratings, to shorter season orders, to series that get resurrected after 20 years off-air – the established rules no longer apply. This thesis attempts to make sense of this ever-changing digital media landscape by tracking historical and emerging medium theories and the production culture this shifting landscape has spawned, with a particular focus on the effects this has had on the LGBTQ niche. It further discusses the ramifications these changes has had on American TV industry per 2019. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Looking for the Future - Queer TV in the "Peak TV" era | |
dc.type | Master thesis | |