Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHendseth, Sverre
dc.contributor.authorAaby, Peder
dc.date.accessioned2019-10-31T15:12:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifierno.ntnu:inspera:35771502:29026412
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2625741
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne Masteroppgaven beskriver og diskuterer utviklingen av en algoritme for optimalisering av annonsekostnader i digital markedsføring. API tilkoblinger, en fremskrivningsmodell for besøksverdi og en søkealgoritme ble kombinert for å lage en algoritme for optimalisering av annonsekostnader. Den valge tilstandsrommodellen for fremskrivning viser lovende resultater og algoritmen har blitt implementert som en fungerende prototype i Python.
dc.description.abstractThis Master’s thesis describes and discusses the creation of an algorithm for optimization of ad spend in online digital advertising. API connections, a visitor value forecasting model and a basic search algorithm was combined to create an algorithm for optimization of ad spending. The chosen state space based forecasting model shows promising results and the algorithm has been implemented as a working prototype in Python.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleDevelopment of forecasting models and software for online advertising optimization
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel