• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student Software Engineering Team Aid - A system for identifying and solving team issues

Bugge, Claus; Luick, Henning Einar
Master thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2624227
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [4881]
Abstract
Etter tre år med IT-studier, møter studenter fortsatt mange ikke-teknologiske problemer når de jobber i team. Å identifisere og løse disse er en viktig del av å forberede studentene for ett arbeidsliv preget av sammarbeid. Basert på funnene fra en case-studie av ett capstone-prosjekt, vil denne avhandlingen presentere ett system for å identifisere og løse problemer, ved hjelp av profilering, refleksjon og bruk av "serious games". Studien presenterer en kvalitativ beskrivelse av problemene som møtes, etterfulgt av ett sammendrag av problemene som blir brukt i systemet SSETA. Prototypen av systemet virker lovende som ett verktøy for å støtte refleksjon og valg av relevante spill rettet mot påstøtte problemer.
 
After three years of studying software engineering, students still encounter multiple non-technological issues while working in teams. Identifying and resolving these issues is a vital part of preparing students for a teamwork oriented industry. Based on findings from a case study of a capstone project, this thesis presents a system for identifying and resolving issues through profiling, reflection and the use of serious games. The case study provides a qualitative description of the issues faced, before summarizing the issues used in the proposed system SSETA. The system prototype shows promise as a tool for supporting reflection, and selecting relevant games targeted towards the faced issues.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit