Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFrantz, Christopher
dc.contributor.authorStifjeld, Mathias
dc.contributor.authorTrehjørningen, Henrik
dc.contributor.authorDybing, Herman Tandberg
dc.date.accessioned2019-09-19T14:04:10Z
dc.date.available2019-09-19T14:04:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2617903
dc.description.abstractVR teknologi og hardware har blitt en moden teknologi, dette betyr at fokus har bevegd seg over til utvikling av VR applikasjoner. Dette er viktig i vårt tilfelle fordi i oppgaven utforsker vi utvikling av en VR applikasjon i Unity som allerede har bred støtte for VR, detaljrik dokumentasjon og et stort samfunn av utviklere. I denne oppgaven diskuterer vi utviklingsprosessen av et rammeverk for utvikling av sosiale VR rom. Vi har også utført diverse forsøk i forskjellige rom-størrelser for å teste spillerenes reaksjon på dette. Det vi fant ut er at for å sosialisere med andre mensker så vil ikke et rom i 1:1 skala være stort nok.
dc.description.abstractVR technology and hardware is a mature technology, this means the focus has moved over to the development of VR applications. This is notable in our case because our thesis will explore the development of a VR application in Unity which already has wide support for VR, a detailed documentation and a large community of developers. In this thesis we discussed the development process of a framework for developing social VR spaces. We also conducted some experiments on different sized rooms to test the players reactions to different sized rooms, our findings show that in order to socialize with other people a 1:1 scale room is not sufficient.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleSkape et sosialt rom i VR
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel