• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Red vs Blue, Cyber Security Simulator

Dijkstra, Maarten; Tverberg, Christian Bråthen; Gåsøy, Nataniel
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:2329720.pdf (6.127Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2617895
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [7453]
Abstract
Dette prosjektet ble laget som grunnlaget for en avhandling for bachelor i programmering. Det er en type "serious game", eller et spill som

har et formål annet enn kun underholdning, i dette tilfellet for trening

og undervisning, og fokuserer på cyber sikkerhet. Prosjektet er laget

med Unity3D med agil metodikk der en blanding av scrum og kanban

tavle er brukt.

Målet med dette prosjektet var å lage en prototype av en simuleringsplatform for cyber sikkerhet der man har en side som prøver å angripe et system, og en side som prøver å beskytte det. Dette inkluderer

også et verktøy for å lage scenarioer, samt funksjonaliteten til å spille

gjennom de lagde scenarioene over et lokalt nettverk. I et scenario er

den angripende og beskyttende siden styrt av deltagere, enten som lag

eller individer, på separate maskiner. Dette er et høy-level system som

fokuserer på å ta den rette avgjørelsen i et gitt cyber sikkerhets scenario, og hele systemet er 2D basert.

Det ferdige produktet består av to moduler, en for å lage og endre scenarioer og en for å spille gjennom scenarioer. Redigeringsmodulen er

klikk-og-dra basert, og blir brukt til å lage topologien til systemet i

scenarioet, samt sette attributene og informasjonen relevant for scenarioet. Spilldelen er sanntidsbasert og styrt kun ved klikking, og

fokuserer på å først bli kjent med scenarioet presentert for så å utføre eller forhindre angrep på det avhengig av spillerens rolle.

Dette prosjektet er hovedsakelig ment for å brukes av Norwegian Cyber Range, men kan bli brukt av hvem som helst, og fokuset dets er

trening og opplæring/undervisning i cybersikkerhet. Dette har vært en

fin læringsopplevelse for oss, både når det kommer til cybersikkerhet

og hvordan slike scenarioer er satt og, og for Unity3D’s UI system.
 
This project was made as the basis for a thesis written for a bachelor

in programming degree. It was made as a type of serious game, or a

game with a purpose other than pure entertainment, in this case for

education and training, and focuses on cyber security. The project was

made using the Unity3D engine with an agile method consisting of a

mix between scrum and kanban.

The goal for this project was to create a prototype of an attacker vs

defender cyber security simulator, with an editor for creating scenarios as well as the functionality to play a created scenario over a local

network. In a scenario the attacker and defender sides are controlled

by participants, either teams or individuals, on separate machines. It

is a high-level system that focuses on making the right decisions regarding cyber security when dealing with a certain scenario, and the

entire system is 2D based.

The finished product consists of two modules, one for creating and

editing scenarios and one for playing through a scenario. The editor

is drag-and-drop based and used for creating the topology of the scenario’s system, as well as setting the attributes and information relevant for the scenario. The gameplay part is real-time and click-based,

and focuses on getting to know the scenario system and perform or

mitigate attacks, based on what role the player has.

This project is mainly intended to used by the Norwegian Cyber Range,

but can be used by anyone. Its focus is on training and education regarding cyber security. It has been a great learning experience for us,

both in regards to cyber security and how a scenario is set up, as well

as Unity3D’s UI system.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit