• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En studie av betalingsvillighet blant leserne av Gjøviks Blad og Totens Blad ved en overgang til abonnementsløsning

Bakken, Emil; Brustad, Markus; Hoddø, Øystein
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2617879
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse [3451]
Abstract
Formål: Oppgaven tar for seg gratisavisene Gjøviks Blad og Totens Blad. Hensikten med oppgaven er å vurdere hvorvidt det foreligger en betalingsvillighet blant leserne slik at avisen kan vurdere en overgang til en betalende abonnementsløsning.

Metode: Oppgavens innsamlede data baseres på en kvantitativ spørreundersøkelse som er publisert på hjemmesiden til Gjøviks Blad og Totens Blad. Metodekapitlet har rettet et stort fokus mot komplikasjoner knyttet til selvseleksjon ved spørreundersøkelsen.

Analyse: Respondentenes svar på spørreundersøkelsen er analysert gjennom statistikkprogrammet SPSS og gjennom sammenligning opp mot statistikk hentet fra Medienorge og Statistisk Sentralbyrå.

Konklusjon: Resultatene fra spørreundersøkelsen bærer preg av flere forskjellige faktorer som virker forstyrrende. Dette medfører at vi ikke kan trekke sikre konklusjoner. Vi kan ut ifra analysene identifisere en viss betalingsvilje blant respondentene, men om dette er en faktisk eller hypotetisk betalingsvilje kan vi ikke bekrefte/avkrefte.
 
Purpose: The thesis studies the free-of-charge newspapers Gjøviks Blad and Totens Blad. The purpose of the thesis is to study if there is a willingness-to-pay among the readers since the owners of the newspapers are concidering changing the structure of the newspaper to a payment-subscription- solution.

Method: The thesis relies on a quantitative survey that has been published on the newspapers website with the purpose of recruiting as many of the readers as possible. Our method-chapter has set focus on the challenges with self-selection and discussed what problems that may cause for the result of the thesis.

Analysis: The respondants answers has been analysed in a statistical program SPSS and subsidized by comparing our respondants with data from Medienorge and statistics from Statistisk Sentralbyrå.

Conclusion: The results from our survey is showing signs of missing validity because of factors that may be disruptive. This means that we cannot draw any secure conclusions. Based on the analyzis we can identify a certain willingness-to-pay, but whether this is a hypothetical or a real willingness-to-pay remains insecure.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit