• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for maskinteknikk og produksjon
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for maskinteknikk og produksjon
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Comparison Between Topology Optimized and Conventionally Designed Titanium Uprights - On Behalf of Revolve NTNU

Herstad, Thomas
Master thesis
Åpne
19594_FULLTEXT.pdf (Låst)
19594_COVER.pdf (Låst)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2615366
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for maskinteknikk og produksjon [2520]
Sammendrag
This thesis covers the design and manufacturing of uprights for Revolve NTNU's 2018 Formula Student car, Atmos. Four titanium uprights have been designed using topology optimization, and produced using additive manufacturing with subsequent post-machining. Weighing only 605 gram (front) and 569 gram (rear), a reduction of about 140 gram in total has been achieved.

In addition, a thin-walled design alternative has been created to make a finite element analysis comparison to the topology optimized design. During cornering, the displacement results were quite similar for the two designs, and more work is needed to figure out which design is better.
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit