Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBuseth, Lena Haller
dc.contributor.authorHalvorsen, Iril Degerdal
dc.date.accessioned2019-09-09T05:39:36Z
dc.date.available2019-09-09T05:39:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2613824
dc.description.abstractDenne studien omhandler hvordan fem ansatte opplever arbeidet med sommerjobbprosjektet, med fokus på ungdommene som deltar sin mestring og motivasjon. Bakgrunnen for studien er en egen interesse i temaet, kombinert med en ekstra vekket interesse under et samarbeidsmøte med en av de aktuelle kommunene. Formålet i denne studien er å se hvordan mine informanter opplever arbeidet med prosjektet, med særlig fokus på ungdommene motivasjon og mestring under prosjektets gjennomføring. Studien vil også ta for seg sommerjobbprosjektet som kriminalitetsforebyggende tiltak sett fra informantenes synspunkt og forbedringspotensialer i prosjektet. Studien har et kvalitativt grunnlag og bruker forskningsintervju som kilde til empiri. Funnene i studien belyser hvordan prosjektet jobber kriminalitetsforebyggende. Resultatene og informantenes beretninger vitner om at prosjektet i seg selv ikke med sikkerhet er av lang nok varighet til å kunne virke forebyggende på generell basis. Og på denne måten at arbeidet med sommerjobbprosjektet fortsatt kan se forbedring. Studien viser videre blant annet at ungdommens motivasjon i hovedsak er styrt av ytre motivasjon, hvorpå prosjektet i større grad kan rette seg mot å appellere til ungdommens indre motivasjon. I tillegg til dette viser informantenes uttalelser at ungdommens mestringserfaring gjennom prosjektet kan føre med seg både positive og negative ting for ungdommen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleKriminalietsforegygging for ungdommer - En kvalitativ tilnærmingnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel