• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Animasjonsfilmens status i akademia

Kvamsøe, Kristian V.
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610539
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [460]
Abstract
Denne bacheloroppgåva er ein historisk og teoretisk studie av animasjonsfilmen som medium, med mål om å belyse grunnane til at den har vorte marginalisert i akademia, samt fått eit stempel blant sjåarar som hovudsakleg for barn. Sagt kort er problemstillinga «Korleis og kvifor har animasjonsfilm blitt synonymt med film for barn?»
 
This bachelor thesis is a historical and theoretical study of the medium of animated film. Its main purpose has been to explore the reasons for its marginalized status within academia, as well as its public perception as something mainly made for kids. In a sentence, the thesis summary is “how and why has animation become synonymous with children’s films”.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit