• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grunnleggende ferdigheter i kroppsøving

Kartum, Sander Erik
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610445
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [3991]
Abstract
Hensikten med denne oppgaven var å finne ut hvordan en grunnskolelærer på 3.trinn tilpasser sin opplæring i kroppsøving for å ivareta de to grunnleggende ferdighetene regning og skriving. Jeg ville se hvilke tilpasninger en lærer gjør for ivareta disse ferdigheter og hvordan en lærer ser på disse ferdighetene i kroppsøving. Jeg har benyttet med av en kvalitativ metode, dybdeintervju, der jeg intervjuet en grunnskolelærer på 3.trinn som underviste i kroppsøving. Jeg har sett på hvordan de grunnleggende ferdighetene blir sett på generelt i skolen, men også hvordan de blir definert i kroppsøvingsfaget. Teorigrunnlaget er tatt utgangspunkt i relevant faglitteratur, kompetansemål i læreplan og rammeverk for grunnleggende ferdigheter. Her har jeg brukt teori fra Utdanningsdirektoratet som offentliggjør læreplaner, kompetansemål og rammeverk. Funnene i oppgaven kan konkluderes med at de to ferdighetene, regning og skriving, kan bli ivaretatt på så mange forskjellige måter i kroppsøvingsfaget som gjør at faget sin egenart, fysisk aktivitet , fortsatt kan være hovedfokuset i opplæringen.
 
The purpose of this task was to find out how a third-grade primary school teacher adapts his physical education training to attend to the two basic skills of arithmetic and writing. I wanted to see what adjustments a teacher makes to these skills and how a teacher looks at these skills in physical education. I have used a qualitative method, in-depth interview, where I interviewed an elementary school teacher at 3rd stage who is teach physical education.

I have looked at how the basic skills are looked at generally in school, but also how they are defined in the physical education profession. The theoretical basis is based on relevant academic literature, competency goals in the curriculum and framework for basic skills. Here I have used theory from the Education Directorate that publishes curricula, competence goals and frameworks. The answers in this task can be concluded that these two basic skills, arithmetic and writing, can be taken care of in so many different ways in the physical education profession that makes the subjects distinctive character, physical activity, can still be the main focus in the subject.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit