Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSvendsen, Bodil
dc.contributor.authorKollerud, Sondre Thoen
dc.date.accessioned2019-08-23T14:08:13Z
dc.date.available2019-08-23T14:08:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610342
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har jeg sett på fordeler og ulemper mobilbruk kan bidra med for undervisningen ved en ungdomsskole. Dette har jeg gjort ved å både undersøke de positive sidene inkludering av mobil i undervisning fører til, samtidig som jeg har undersøkt konfliktene som kan oppstå ved inkludering av denne. Grunnen til at jeg valgte å skrive om akkurat dette er at mobiltelefonen er en gjenstand de fleste bruker hver dag, opp imot flere timer om dagen. Jeg ville finne ut mer om bruken av mobilen, om den har en plass i undervisning, eller om den kun er forstyrrende. Dette ville jeg undersøke da jeg snart skal ut i jobb som lærer og vil vite om mobilen er noe jeg bør inkludere eller ikke. Måten jeg har valgt å undersøke min problemstilling på er ved å bruke den kvantitative metoden spørreundersøkelse. Dette gjorde at jeg fikk bekreftet mye av det jeg hadde tenkt om mobilbruk blant elever, samtidig som jeg fikk et innblikk i hvor lite den faktisk blir inkludert. Jeg fikk også mange svar på de ulike mulighetene digitale verktøy kan bidra med til undervisningen og hva som bør ligge til grunn for å kunne ta i bruk dette verktøyet.
dc.description.abstractIn this bachelor thesis, I have looked at the pros and cons of mobile use in the education in a secondary school. I have studied this by both examining the positive aspects of inclusion of mobile in teaching, while taking into account the conflicts that may arise through inclusion of this tool. The reason I chose to write about this is that the mobile is an object that most people use every day, up to several hours a day. I wanted to find out more about the use of the mobile and whether it has a place in teaching, or if it is only a disturbing device. The reason to my choosing of investigating this is because I am soon done with my education to become a teacher and I wanted to see whether I should include this device in my classroom or not. The way I have chosen to investigate my problem is by using the quantitative method survey. The survey confirmed a lot of my thoughts around mobile use in school as well as it gave me an insight in how much the students got to use it. I also got some answers to the different possibilities that digital tools can contribute with to the teaching and what should underlie before considering to include this device.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleBRUK AV MOBILTELEFON I SKOLEN.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel