Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAnita Valenta
dc.contributor.authorMadeleine Berggren
dc.date.accessioned2019-08-23T14:07:56Z
dc.date.available2019-08-23T14:07:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610320
dc.description.abstractUndersøkelser viser at elever i den norske skolen opplever emneområdet algebra spesielt utfordrende. I lys av dette har jeg undersøkt hvordan elever på 6.trinn arbeider med generalisering av figurtallsfølger. Dette er en kvalitativ studie, hvor meningsutvekslingene elevene i mellom danner grunnlaget for analysen. Hensikten med studien er å kunne si noe om sammenhengen mellom de ulike fasene gjennom generaliseringsaktiviteten, og elevenes valg av generaliseringsstrategier i lys av disse fasene. Hovedfunnene i denne studien presenteres gjennom fem kategorier som er utarbeidet med utgangspunkt i datamaterialet studien resulterte i.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleGeneralisering i algebra
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel