Generalisering i algebra
dc.contributor.advisor | Anita Valenta | |
dc.contributor.author | Madeleine Berggren | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T14:07:56Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T14:07:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610320 | |
dc.description.abstract | Undersøkelser viser at elever i den norske skolen opplever emneområdet algebra spesielt utfordrende. I lys av dette har jeg undersøkt hvordan elever på 6.trinn arbeider med generalisering av figurtallsfølger. Dette er en kvalitativ studie, hvor meningsutvekslingene elevene i mellom danner grunnlaget for analysen. Hensikten med studien er å kunne si noe om sammenhengen mellom de ulike fasene gjennom generaliseringsaktiviteten, og elevenes valg av generaliseringsstrategier i lys av disse fasene. Hovedfunnene i denne studien presenteres gjennom fem kategorier som er utarbeidet med utgangspunkt i datamaterialet studien resulterte i. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Generalisering i algebra | |
dc.type | Master thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Institutt for lærerutdanning [3403]