• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tegnekrisen

Skarbø, Caroline Aune
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610279
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [2430]
Abstract
Temaet for denne oppgaven er tegnekrisen og tegneundervisning. Når det kommer til innsamlingen av empiri, har denne prosessen foregått på Island. Det er på grunn av at jeg dette semesteret har gjennomført min praksisperiode der. Problemstillingen for oppgaven er: «Hva er tre kunst- og håndverkslærere opptatt av i tegneundervisningen for å oppnå tegneglede og unngå tegnekrisen?». Bakgrunnen for dette valget er at jeg ønsker å tilegne meg mer kunnskap rundt dette temaet. Jeg har valgt å bruke den kvalitative metoden intervju for å samle inn min empiri. Teorien jeg bruker i denne oppgaven er med på å belyse funnene fra intervjuene. Jeg vil gjøre oppmerksom på at noe av teorien jeg bruker er norsk og bygget på den norske skolen, selv om intervjuobjektene mine kommer fra Island. Viktige funn som har kommet fram i dette arbeidet er hvordan to ulike syn på tegning påvirker tegneundervisningen, hvordan skolens målstruktur, klassemiljø og relasjoner og hvordan man legger opp undervisningen kan være med å påvirke at mange barn kan havne i tegnekrisen.
 
«The Drawing crisis»

The theme of this thesis is the drawing crisis and drawing lessons. The process of collecting the empirical data happened during my practice in Iceland this semester. The topic question for this assignment is: "What are three arts and crafts teachers concerned with in drawing lessons in order to preserve the joy of drawing and avoid the drawing crisis?". The reason I chose this topic question, is because I wanted to acquire more knowledge about this topic. I have chosen to use the qualitative method interview to collect my empirical data. The theory I use in this thesis helps to shed light on the findings from the interviews. I would like to point out that some of the theory I use is Norwegian and built on the Norwegian school, even though my interview objects came from Iceland. Important findings that have found in this assignment are how two different views on drawing affect the drawing lessons, how the school's goal structure, class environment, relations in the classroom and how you structure the teaching can influence that many children can end up in the drawing crisis.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit