Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMyren-Svelstad, Per Esben
dc.contributor.authorSvinsås, Ida
dc.date.accessioned2019-08-23T14:07:18Z
dc.date.available2019-08-23T14:07:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610271
dc.description.abstractSiktemålet med denne studien har vore å sjå på korleis nynorsk som sidemål vert behandla i to lærebøker i norsk for elevar på 9. årssteg – Saga 9 og Neon 9. Gjennom denne oppgåva har eg undersøkt korleis nynorsk generelt vert presentert i lærebøkene, samt korleis lærebokforfattarane har valt å bruke ulike typar eksempeltekster på nynorsk. I innsamlinga og handsaminga av det empiriske materialet ha eg valt å kombinere kvantitativ og kvalitativ metode. Dette gav meg moglegheita til å kaste ljos over fleire sider ved materiala, og eg har dimed tolka og analysert både tal og tekst. I staden for eit eige kapittel med teori, inneheld studien eit bakgrunnskapittel som gjer kort greie for dagens lærebokpraksis og læreboka sin posisjon i den norske skulen, nynorsken sitt bruksområde og utbreiinga av dei norske skriftspråka, samt typiske haldningar som finst til nynorsk og brukarar av målforma. I analysen tek eg føre meg lærebøkene meir konkret, og drøftar funn i materiala i lys av relevant teori og tidlegare undersøkingar.
dc.description.abstractThe main focus in this research project has been to examine how one of Norwegian’s written languages, «nynorsk», is presented in two textbooks for student in 9th grade – Saga 9 and Neon 9. These textbooks are primarily used in the Norwegian subject by students with «bokmål» as their standard written language. Through this paper I have looked at how «nynorsk» is presented in general in the two textbooks, and also how the authors have chosen to use different types of texts in this specific written language. The material has been collected and analyzed using both quantitative and qualitative approaches. This gave me the opportunity to shed light on different elements throughout the paper, and I have therefore analyzed numbers and texts. Instead of a chapter with theory, I have chosen to write a background chapter which elaborates how textbooks are used in Norwegian classrooms today, how and where «nynorsk» is used as a written language, and typical notions addressed to the written language and users of it. In the analysis I focused specifically on the two textbooks and discussed the material in light on relevant theory and earlier studies.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleNynorsk som sidemål i eit bokmålsdominert samfunn
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel