Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHaslund, Irene
dc.contributor.advisorJørgensen, Camilla Stabel
dc.contributor.authorLersveen, Vanja
dc.date.accessioned2019-08-23T14:07:01Z
dc.date.available2019-08-23T14:07:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610244
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven omhandler tema lærelyst hos elever med lærevansker og hvordan et utvalg lærere arbeider for å fremme lærelyst hos elever med lærevansker. I oppgaven er det undersøkt hvordan et utvalg lærere arbeider for å fremme lærelyst hos elever med lærevansker. Denne problemstillingen er så drøftet i lys av læringsteoriene med vekt på evaluering av læringsteoriene i forhold til hvilken læringsteori som egner seg for å tilrettelegge for elever med lærevansker og hvilke som er med på å fremme lærelyst. Metoden som er brukt i denne oppgaven er en kvalitativ metode og empiri er innhentet via intervju av hver informant. Funnene i denne oppgaven viser til hvordan lærerne arbeider i forhold til hvilke læringsteorier som er egnet for tilrettelegging og hvilke som fremmer lærelyst hos elever med lærevansker.
dc.description.abstractThe theme of this bachelor thesis is learning enthusiasm among students with learning disabilities and how a selection of teachers work to promote learning enthusiasm among students with learning disabilities. In the thesis it is examined how a selection of teachers work to promote learning enthusiasm among students with learning disabilities. This issue is then discussed in light of the learning theories with an emphasis on evaluating the learning theories in relation to which learning theory is suitable for facilitating students with learning disabilities and which ones contribute to promoting learning enthusiasm. The method used in this thesis is a qualitative method and empirical data is obtained through interviews of each informant. The findings in this thesis refer to how teachers work in relation to which learning theories are suitable for facilitation and which promote learning enthusiasm among students with learning disabilities.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn studie om hvordan et utvalg lærere arbeider for å fremme lærelyst hos elever med lærevansker
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel