Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHeggem, Reidun
dc.contributor.authorSeltveit, Erik Sivertsen
dc.date.accessioned2019-08-23T14:06:32Z
dc.date.available2019-08-23T14:06:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610198
dc.description.abstractTittelen på denne oppgaven er «En lærers opplevelser av tilpasset opplæring på barneskolen». Temaet er nettopp dét; hvordan en lærer på en skole opplever det å arbeide med tilpasset opplæring i en travel skolehverdag. Alle elever har krav på å få undervisningen tilpasset sine evner og sitt nivå, men hvordan gjøres det i praksis? Jeg intervjuer en lærer om hennes erfaringer og ser disse i lys av relevant teori for å se om realiteten stemmer overens med teorien jeg presenterer. Forskning viser at tilpasset opplæring er en krevende jobb og kan kreve større ressurser enn det som er tilgjengelig i mange norske skoler, men hvordan takler lærerne denne utfordringen? Informanten min har lang erfaring fra læreryrket og har jobbet med tilpasset undervisning i mange år.
dc.description.abstractThe title of this essay is «A teacher's experiences with adapted education in elementary school» The theme is exactly that; how a teacher at school experiences working with adapted education during a busy school day. All students are entitled to have adapted education in coherence with their abilities, but how does one manage this? I interview a teacher about her experiences and see these in light of relevant theory to see if reality matches the theory i present. Research show that adapted education is a demanding job and can require more resources than those available in many Norwegian schools, but how do teachers cope with this challenge? My informant has long experience in teaching and has worked with adapted education for many years
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn lærers opplevelser av tilpasset opplæring på barneskolen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel