Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØstern, Tone Pernille
dc.contributor.authorVikestrand, Ingeborg Alvhild Nilsen
dc.date.accessioned2019-05-25T14:00:43Z
dc.date.available2019-05-25T14:00:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2598820
dc.description.abstractDenne masteroppgåva handlar om førestillingsprosessen frå eleven sitt perspektiv, og er eit mikroetnografisk studie. Fokuset er på førestillingsarbeid som didaktisk tilnærming i grunnskulen. Problemstillinga er Korleis vert ein førestillingsprosess opplevd frå eleven sitt perspektiv, med fokus på oppleving, meiningsskaping, læring og utvikling? Hensikten er å forstå korleis arbeid med ein førestillingsprosess opplevast frå eleven sitt perspektiv, og vidare diskutere korleis denne kunnskapen kan nyttast didaktisk. For å finne ut dette går studiet ut i frå observasjon hjå ei 7.klasse som hadde samlingsstund om FN, som innehaldt rollespel, song og rap. Heile studiet er fokusert mot to elevar i to ulike roller og ansvar, Petra i hovudrolla i rollespelet og Peder som lydteknikar. Dette er pseudonym for å anonymisere elevane i studiet. Datamateriale ble generert gjennom observasjon, samtalar og intervju, elevane sin skaping av tidslinje over prosessen, og Instagram med bilete og tekst frå elevane. Det vart med dette eit multimodalt datamateriale, som også innebera utvikling av et multimodalt analyseverktøy. Multimodal narrativ analyse har blitt utvikla, inklusive tekstboksar som formidlar ulike føreløp i prosessen til elevane,. Med dette har studiet fått fram eleven sitt perspektiv, ved å samle alt av metodebruk og datamateriale. I oppgåva triangulerer forskarperspektivet, eleven sitt perspektiv og læraren sitt perspektiv. Resultantane viser at Peder og Petra opplevde kvar sine ansvar forskjelleg, i møte med kunsten og den estetiske opplevinga. Korleis dei skapte meining av det dei opplevde, var korleis dei forstod situasjonen og handla ut i frå det. Elevane hadde ein meir snevert kognitiv tankegang om kva dei lærte, medan forskarperspektivet synleggjorde at dei lærte kroppsleg, sanseleg i tillegg til kognitivt. I og med at temaet var FN og kva definisjonen på ein flyktning er for noko, lærte elevane etiske verdiar gjennom etisk oppleving. I drøfting av masteroppgåva sine resultat diskuterast elevane sin utvikling mot danning og korleis ein tek med seg ein veremåte eller tankegang vidare i nye situasjonar. Med denne masteroppgåva får ein innblikk i korleis ein førestillingsprosess kan vere for elevar, som ein kan bruke i vidare didaktisk arbeid og læringsfremmande aktivitetar i skulen.
dc.description.abstractThis master thesis revolves around how a performance process can the viewed through the perspective of a student and is a micro ethnographic study. The focus in the thesis is to look at teaching methods in primary school with focus on performances. The thesis question is: How is a performance process experienced from the point of view of a pupil, with the focus experience, meaning making, learning and development? The purpose is to understand how work with a performance process can be seen from a pupil’s perspective, and further discussing how this knowledge can be used didactically. To answer this, the study is based on an observation of a class of seventh graders, which had a performance project about the UN. Their performance included role play, song and rap. The entire study is focused on two students in two different roles and responsibilities, Petra in the main role of the play and Peder as a sound engineer. The names are pseudonym for anonymizing the pupils in the study. The data material was generated through observation, conversations and interviews. The students created their timeline during the process and used Instagram with image and text from the pupils. This involved multimodal data, which also involves the development of a multimodal analysis tool. Multimodal narrative analysis has been used and developed, including text boxes that convey different past pattern in the process to the pupils. With this, the study focuses on the pupils's perspective, by collecting different methods and data material. In the thesis, the researcher's perspective, the pupil's perspective and the teacher triangulate its perspective. The results show that Peder and Petra experienced their responsibilities differently, using art and esthetical experiences. How they created meaning of what they experienced, where they understood the situation and acted out of it. The pupils had a narrow cognitive mindset about what they learned, while the researcher suggested that they taught through their bodies with use of their senses, in addition to cognitive learning. As the theme for the project was the UN, and that the pupils learned what the definition of a refuge was, the pupils learned ethical value through ethical experience. In discussing the master's thesis's results, the pupils’ development is discussed towards dance and correlation with the mindset of new situations. With this master's thesis, one can gain insight into how a performance process can been seen through the eyes of the pupils, which can be used in further discussion and learning. It can also be used in further didactic work and learning-promoting activities in schools.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleFørestillingsprosessen frå eleven sitt perspektiv
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel