Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndersen, Trine Højberg
dc.contributor.authorKorpås, Guri Sivertsen
dc.date.accessioned2019-04-12T08:00:06Z
dc.date.available2019-04-12T08:00:06Z
dc.date.created2019-01-17T14:58:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2594393
dc.description.abstractMotivasjonen for å legge til rette for studentaktive læringsformer øker med Stortingsmeldingen 16 «Kultur for kvalitet i høyere utdanning» (Meld. St. 16, 2017). Blant annet står det at: «Regjeringen venter at fagmiljøene i mye større grad enn i dag bruker undervisningsformer hvor studentene har en aktiv roll, og at de bruker digitale hjelpemidler og ny teknologi der det er hensiktsmessig og mulig» (Meld. St. 16, 2017, s. 53). Det blir også vektlagt at det må være et tydelig samsvar mellom læringsutbyttebeskrivelsene og undervisningsformene som benyttes (Meld. St. 16, 2017, s. 50). Stortingsmeldingen tydeliggjør at det er vår rolle som undervisere å legge til rette for gode læringsaktiviteter hvor studentene får mulighet til å diskutere og reflektere over fagstoffet for å stimulere til dybdelæring. For å få til dette er det behov for areal som innbyr til samhandling, samtidig sies det at det også er viktig med skjermede arbeidsplasser som legger mer til rette for konsentrasjon (Meld. St. 16, 2017, s. 39).nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleStudentaktiv læring i interaktive læringsarealer gjennom lærersamarbeidnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.volume2nb_NO
dc.source.journalLæring om læringnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1659544
dc.description.localcodeThis work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.nb_NO
cristin.unitcode194,66,20,0
cristin.unitnameInstitutt for fysikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel