Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOldervik, Heidun
dc.contributor.authorHareide, Live Rensch
dc.date.accessioned2018-09-13T09:05:58Z
dc.date.available2018-09-13T09:05:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2562436
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg foreldreveiledning. Det er noe som jeg har vært opptatt av i flere år. I arbeidet mitt i PPT Sula, har jeg erfart at veiledning av foreldre er noe det er behov for og noe som kan ha betydning for utviklingen til det enkelte barn. Trolig er veiledning også sentral for å gi omsorgsgiver støtte og bekreftelse i hverdagen. Forskning viser at foreldrene er de viktigste for barna sine og samspill og samvær mellom barn og foreldre danner grunnlaget for god utvikling på flere områder. Det er ICDP – veiledning (International Child Development Program) som er utgangspunktet i denne oppgaven. Flere undersøkelser viser at ICDP – veiledning har effekt på omsorgsrollen. Derfor handler masteroppgaven min om hva det er i ICDP – veiledning som gjør at foreldre opplever dette som nyttig. Problemstillingen er derfor; «Hvordan opplever foreldre at ICDP -veiledning har betydning i foreldrerollen?» Studien er en kvalitativ studie, der jeg har nyttet semistrukturert intervju. Resultatet av studien viser at det er tre områder foreldrene mener har hatt betydning i foreldrerollen etter ICDP – veiledning. Det er anerkjennelse, kommunikasjon og fellesskap.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.title''Det er godt å snakke med andre om hverdagen og barna våre'' - Om betydningen av ICDP – veiledning i foreldrerollennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.description.localcodeDenne masteroppgaven vil etter forfatterens ønske ikke bli tilgjengelig.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel