• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for vareproduksjon og byggteknikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for vareproduksjon og byggteknikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rat Rod Drivlinje-Konseptet

Halvorsen, Bjørn Christian; Bakketun, Nicolai; Høigård, Stian
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Main article (3.555Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2562256
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for vareproduksjon og byggteknikk [706]
Abstract
NTNU i Gjøvik er i gang med et større, tverrfaglig ombyggingsprosjekt av en 1982 Volkswagen Transporter Dobbeltkabiner døpt Rat Rod. Planen er å erstatte den originale dieselmotoren med en kraftigere bensinmotor fra en 1996 Volkswagen Golf Syncro GL. Rapporten er ment som en mulighetsstudie for å avdekke hvilke alternative løsninger som er mest aktuelle for å erstatte det eksisterende drivverket til skolens konseptbil. Oppgaven konsentrerer seg nærmere sagt om bakakslingen, hvor målet er å finne en ny type aksling tilpasset den nye motoreffekten. Problemstillingen dreier seg i hovedsak om å avdekke hva som er på teknologifronten innen akslinger, og avdekke de mest hensiktsmessige løsningene med tanke på produksjonsmetoder, styrkeegenskaper og kostnader. Viktige aspekter ved studiet omhandler konstruksjonsmessige antagelser, dynamiske påkjenninger, materialvalg, produksjonsteknologi og kostnader.
 
NTNU in Gjøvik is in the process of a major, interdisciplinary rebuilding project of a 1982 Volkswagen Transporter Double Cabins named Rod Rod. The plan is to replace the original diesel engine with a more powerful gasoline engine from a 1996 Volkswagen Golf Syncro GL. The report is intended as a feasibility study to reveal which alternative solutions are most appropriate to replace the existing drive shaft of the school concept car. The task concentrates on the rear axle, where the aim is to find a new type of shaft adapted to the new engine power. The problem is mainly about revealing what is happening in the

technology front within axles, and revealing the most appropriate solutions in terms of production methods, strengths and costs. Important aspects of the study concern constructive assumptions, dynamic stresses, material selection, production technology and costs.
 

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit