dc.contributor.advisor | Kure, Øivind | nb_NO |
dc.contributor.author | Lindseth, Jarle | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T13:36:14Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T13:36:14Z | |
dc.date.created | 2010-10-14 | nb_NO |
dc.date.issued | 2010 | nb_NO |
dc.identifier | 356957 | nb_NO |
dc.identifier | ntnudaim:4759 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/252239 | |
dc.description.abstract | Oppgaven starter med en gjennomgang av spillindustriens og hvordan dens utvikling har økt behovet for fokus på brukerautentisering, hvordan den kan sammenliknes med andre industrier og hvordan den skiller seg fra dem. Den gir en gjennomgang av tilgjengelige sikkerhetsrutiner og ser på trenden av utvikling i spillindustrien og i andre industrier, spesifikt i hvilke situasjoner spillundustrien ser ut til å følge hakk i hel de sammenliknbare industriene. Det gis et forslag til en løsning som kan gi et fortrinn i fremtiden, men oppsummerer også hvordan valget av sikkerhetsrutiner i hovedsak er avhengig av spesifikke detaljer ved det tiltenkte publikumet samt produktets størrelse og behov. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Institutt for telematikk | nb_NO |
dc.subject | ntnudaim:4759 | no_NO |
dc.subject | SIE7 kommunikasjonsteknologi | no_NO |
dc.subject | Telematikk | no_NO |
dc.title | Brukersikkerhet i spillindustrien | nb_NO |
dc.title.alternative | User Authentication in Online Gaming | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 73 | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap | nb_NO |