• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«La même histoire toujours... ?» En lesning av Marguerite Duras' Indokina-syklus

Lindberg, Hanna Malene
Master thesis
View/Open
Hanna Malene Lindberg, masteroppgave.pdf (Locked)
Hanna Malene Lindberg, tittelside.pdf (Locked)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2494356
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for språk og litteratur [1344]
Abstract
Abstrakt (norsk) / Abstract (Norwegian)

I Marguerite Duras’ Indokina-syklus, bestående av Un barrage contre le Pacifique, L’Eden cinéma, L’Amant og L’Amant de la Chine du Nord, møter vi en stadig bearbeidelse av de samme hendelsene med rot i hennes barndoms Indokina. Sjanger og stil endrer seg mellom verkene, og i denne oppgaven leses disse bearbeidelsene med blikk for hvilke muligheter de presenterer for hvordan man kan fortelle, og forholde seg til, sin livshistorie. Med dette for øye legges det særlig vekt på hvordan de vekslende fortellerposisjonene gir anledning til å presentere historien på nye måter. Oppgaven tar sats i det selvbiografiske teorifeltet, og søker å vise hvordan det gjennom tekstlige, institusjonelle og erfaringsmessige strategier er mulig å finne forskjellige metoder for å definere og forstå skrift som søker å utforske et individ.

Abstract (engelsk) / Abstract (English)

In Marguerite Duras’ Indo-China cycle, which encompasses Un barrage contre le Pacifique, L’Eden cinéma, L’Amant and L’Amant de la Chine du Nord, we meet an incessantly processing of the same incidents that took place in Duras’ childhood in Indo-China. The genre and style change in the different writings, and this master’s thesis investigates how these changes provide possibilities on how to narrate and relate to the history of one’s life. The thesis stresses how the varying positions of the narrator give the opportunity to present the history in different manners. On the basis of autobiographical theory, this master’s thesis seeks to show how textual, institutional and experiential strategies provide us with different methods to define and understand texts that seek to investigate an individual.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit